fredag 8. mai 2009

Regn

Er det ikke deilig med den rene, friske lukten etter en skikkelig regnskyll?

Her i Trondheim får vi sånne regnskyller ofte, gjerne flere ganger daglig, men om temperaturen ikke er alt for lav så er det egentlig bare fint.

Og når vi snakker om regnvær så vil jeg anbefale Karpe Diems sang med tittelen - yeah, you guessed it - Regnvær. Jeg er ikke så forferdelig glad i rap til vanlig, men nå og da må jeg innse at jeg har begynt å like en og annen låt - noe som har skjedd med denne. Den er så feel-good og chill at jeg umiddelbart falt pladask for den. (Og ta-da! Så har jeg funnet ut hvordan man legger til youtube-videoer til bloggen min!)



Kort kommentar til mitt forrige innlegg:
Jeg vet jeg har en uvane med å samle opp problemene mine til store, tilsynelatende uoverkommelige hauger, og så kjenner jeg på tyngden av alt som plager meg, i stedet for å ta ett problem av gangen. Det er noe jeg prøver å jobbe litt med..

Kjæresten min og jeg var innom kontoret som er ansvarlige for leiligheten vi står i kø for, for å høre hva som var greia med kø-systemet deres. Damen vi snakket med kjente oss igjen fra da vi hadde vært der tidligere, og var veldig snill og hjelpsom. Hun så med én gang hva som hadde skjedd og fikset på det. Plutselig gikk vi fra 39. plass til 6.! Hun sa at "æ haddj byjnt å skrik" om det hadde skjedd henne, og det var egentlig litt godt å få høre ('å skrik' betyr å gråte :P). Men nå har det ihvertfall ordnet seg, så nå er det plutselig mye mer sannsynlig at vi får leiligheten til sommeren. Hurra!

Jeg gikk også innom kontoret til studieveilederen på instituttet mitt forleden dag, og da fikk jeg nok en gang beskjed om at jeg bare måtte slappe av, for dette skulle ordne seg. Jeg fikk en søknad om overføring jeg skulle fylle ut, og selv om denne ikke måtte leveres før 1.juni så tenkte jeg at det var dumt å risikere å glemme ENDA en frist, så jeg gikk rett bort til opptakskontoret og leverte den med en gang. Er ganske fornøyd med det. Nå er det ikke noe mer jeg får gjort før de har behandlet søknaden min. *Krysser fingre*

Så... da er det to mest stressende momentene mine sånn halvveis ute av verden. Da er det bare mine fem eksamener som jeg merker mest press av, men det er noe jeg deler med ca alle andre studenter nå, hehe.

Ingen kommentarer: