tirsdag 18. november 2008

Tenke det, ønske det, ville det med...

men gjøre det?

JA!
Jeg vil!
Jeg vil til Afrika for å jobbe med dyr i fire uker!

En bekjent kom nettopp hjem etter å ha tilbrakt fire uker i Kenya hvor hun fikk jobbe med løveunger for å hjelpe til med å opprettholde bestanden av løver der. Om jeg er misunnelig? Enormt!

Ok, jeg har nok penger nå - jeg kunne dratt allerede på torsdag om jeg vil, men det passer jo litt dårlig med tanke på eksamener og diverse annet. Åh, men jeg vil så gjerne! Hvor mange år har ikke jeg drømt om å dra på safari i Afrika, kanskje til Kenya for å se de gepardene som holder til på en gård der? Og nå ser jeg muligheten til å gjøre en av mine største og dypeste drømmer til virkelighet, og det med noen fantastiske frynsegoder!


Det er firmaet X-plore som kan gjøre dette mulig for meg. De tilbyr en fire-åtte ukers reise til blant annet Kenya og Namibia, og jeg mener personlig at den angitte prisen er en liten pris å betale for en så fantastisk opplevelse som dette.

Jeg tenker ikke å reise i morgen, men dersom de ikke har planer om å legge ned prosjektet det nærmeste året ellerså, så kommer jeg til å dra. Om jeg hadde vært fri til å dra nå så hadde jeg gjort det.
Jeg vil. Jeg skal!



















Muligheten til å oppfylle en av mine største drømmer er så nært at jeg nesten føler jeg kan ta på den - alt for nærme til at jeg kan la den slippe unna.

Men så slår "fornuften" inn. Jeg vil ikke, og bør kanskje ikke, dra alene ned dit, enda jeg er ganske sikker på at jeg ville blitt tatt godt vare på. Men hvem ville blitt med meg dit, bortsett fra kjæresten min? Jeg har selvfølgelig snakket med ham om det, men han har ikke så god råd som meg, og tror heller ikke han kommer til å få nok penger til å kunne bruke det på en sånn reise. Jeg har ikke gitt opp ennå, bare så det er sagt, men jeg vil ikke at dette skal bli enda en sånn "jo, det hadde vært kult å gjøre", og så blir det aldri tenkt noe mer på før det er for sent. Jeg vil at det skal være "JA! Det gjør vi!".




Jeg har allerede begynt å tenke litt på når det kunne passe å dra, hvordan jeg skal spare opp penger, hvilke vaksiner som trengs, og jeg har tatt kontakt med x-plore for å få svar på diverse ting. Åååh, jeg vil så utrolig gjerne få det til!

2 kommentarer:

Anonym sa...

interessant tema du tar opp, har tenkt å skrive litt om det i bloggen min senere :)

In kenya they got lions, they got lions and tigers in kenya kenya kenyaaaaaa... forget norway :O

Kylling (aka Anja) sa...

Kenya believe it? :P