søndag 16. november 2008

Revolusjonære ting

I løpet av dette halvåret har jeg oppdaget noen spesielle sider ved meg selv...

Noe av det som har overrasket meg mest er hvor mye mer positivt innstilt jeg er mot andre jenter. Ikke at jeg var fiendtlig før, men nå tar jeg meg selv i å tenke "åh! HUN har jeg lyst til å bli bedre kjent med og møte flere ganger!". Jeg har ennå ikke turt å be med en av de jentene på kafé ellernoe ennå, da jeg føler at det blir litt rart. Jeg tror jeg allerede har fått ei jente til å tro at jeg er lesbisk, og jeg vil jo ikke støte dem fra meg heller. Men det er koseligere å føle at jeg tenker sånn, og at jeg ikke tenker at "hun er sikkert sånn og sånn - hun har ikke jeg lyst til å bli kjent med". På mandag møtte jeg f.eks kjæresten til en kompis av meg, Soli. Hun er den typen jente jeg blir veldig fascinert av og gjerne skulle snakket mer med. Det er bare litt synd at hun bor i Oslo og at jeg er der svært sjeldent.

Det kan godt være at man lettere møter interessante og fascinerende jenter i storbyer når man bor der selv, men jeg har ihvertfall møtt mange av disse i løpet av dette halvåret, så man må jo nesten begynne å lure. Jeg er veldig glad for at jeg har fått muligheten til å bli kjent med dem uansett. Samme hvor fint det er å ha guttevenner så er det utrolig godt å kunne snakke med noen som er litt mer likesinnet også.

Det høres kanskje ut som om jeg holder på å svinge over "på den andre siden" (hva så om jeg gjør det, egentlig?), men det er egentlig ikke det som er saken. Jeg har dårlig erfaring med å bli for god venn med gutter, og det er mindre farer ved å bli gode venner med jenter, til tross for at jenter er mestere i å baksnakke. Jeg tror ikke jeg har vondt av flere jentevenner jeg kan gå på kafé med, og da slipper jeg ihvertfall faren for å ende opp på fest hvor de viser Dirty WorkOut-dvd'er og slike ting jenter ikke er interessert i å se på.

Jeg har også funnet ut at jeg er villig til å håndvaske klær inne på det lille badet mitt for å spare penger, og gjerne miljø. Det koster uforskammet mye å vaske klær her, og siden jeg har mange plagg jeg vil bevare farge og form på, så var det eneste naturlige valget å bokstavelig talt ta saken i egne hender. Og det er overraskende lett og fort gjort! Det tørker selvfølgelig ikke så fort som i maskin, men når det koster 40øre minuttet så kan det godt ta en dag når det er gratis og energibesparende.

Og så, sist men ikke minst! Kiwi med skall! Jaja, greit, de fleste skreller sikkert ikke kiwien ettersom de vanligvis spiser den med skje, men hva med å spise skallet? Ei venninne fra folkehøgskolen fortalte at det hadde hun alltid gjort, så da tenkte jeg ja, hvorfor ikke? Man slipper å ha med kniv og skje for å spise den, og man slipper masse søl, i tillegg til at det faktisk er godt!

Ingen kommentarer: