lørdag 17. januar 2009

Så var vi igang igjen...

Det er lørdag og jeg prøver å motivere meg til å gjøre noe konstruktivt, som feks jobbe med en øving, skrive opp fremdriftsplan i forskjellige fag eller spille WoW, men med en hodepine gnagende på høyre side av hodet så blir jeg egentlig bare sittende og stirre i skjermen.


Men nå er altså første uka tilbake i studenttilværelsen overstått. Jeg har vært på hele fem (haha) forelesninger, en legetime, trent(!), gjort en halv øving og festet med faddergruppa.

Jeg er støl, men det minner meg egentlig bare på at jeg har vært flink, og at jeg må fortsette med å være flink. Motivasjonen min til å trene er et lite håp om å legge på seg litt, samt forbedre situasjonen til knærne mine. Jeg fikk nemlig en liten tankevekker da jeg snakket med læreren min fra i fjor. Hun sa at dersom jeg ikke trente forebyggende så kom jeg til å angre på det om ti-tjue år, og siden det gjør vondt nok fra før så vil jeg helst unngå at knærne mine svikter meg helt senere. Så da må man nok bare trene.

Jeg har funnet ut at jeg har fri både på mandager og onsdager, så jeg har egentlig masse tid til trening. Ettersom jeg ikke har noen planer om å bli i superduperform så holder det foreløpig med to ganger i uka for meg, men jeg håper på å komme meg på noen yoga- og coretimer, da de trener muskler som er lurt å trene, og så må man ikke hoppe og sprette rundt (noe jeg gjerne skulle gjort om knærne mine tålte det..).

Som sagt festet jeg i går, og jeg hadde planer om at dette skulle bli en bra fest, og jeg skulle bli full. Festen ble selvfølgelig bra (kunne ikke bli annet med den gjengen der), og jeg ble full nok. Min bedre halvdel ble også full.. litt for mye, kanskje, for da det nærmet seg tid for å ta buss hjem (det er sykt kaldt i Trondheim for tiden, så det er uaktuelt å gå hjem) ble det visst tid for å ha hodet i doskålen en stund. Nå kan det virke som om jeg henger ham ut, men jeg liker faktisk å ta vare på ham, og jeg synes han har godt av å bli litt dårlig iblant når han drikker så mye, hehe. Jeg er forsåvidt glad for at han ennå ikke har sett meg spy, men jeg har ikke planer om å la ham se det heller.



Man kom seg ikke ut av sengen før nærmere 5 i dag, men det er sånn jeg liker det. Det finnes ikke noe bedre enn å ligge og se på tv sammen med kjæresten sin. Mine planer for i kveld er å lage en svært enkel middag, kikke litt på den halvferdige matteøvingen, kanskje kikke på programmeringsøving (usannsynlig..), og så enten sjekke ut pokerlaget hos naboen (hvor kjæresten min skal vinne) eller spille WoW.. eller begge deler. Vi får se... Hurra for slappe helger!

Nå føler jeg at jeg har drukket fra meg for en stund, så det blir nok roligere på bursdagsfesten neste helg. I tillegg hører jeg rykter om at Soli skal komme oppover da, så da bør man vel holde seg i form til å ta en kaffe ellerno?

Ingen kommentarer: