lørdag 6. juni 2009

Sommerferie

Og så var det over..

Enda et semester er unnagjort, og mitt første år på universitetet er offisielt over. 1 down, 2 to go!

Dette vil altså si at eksamensperioden er over, noe som føles utrolig godt. Jeg har riktignok ikke lagt det helt bak meg, ettersom jeg fortsatt venter på karakterene på tre av eksamene, men det er ubeskrivelig deilig å ikke måtte lese skolebøker eller gjøre oppgaver før langt ute i august!

Kjæresten min og jeg har ennå ikke fått noen beskjed om at vi har fått hybel, så vi må bare fortsette å smøre oss med tålmodighet. Jeg fant forresten en skohylle ved containerne utenfor den gamle hybelen min (som jeg nå har flyttet ut av - hurra!) som jeg tok med hjem, det vil si til kjæresten min sin hybel (hihi). Ikke verst å finne både klesstativ og skohylle ved en container!

Min kjære og jeg har lagt noen vage planer for ferien:
Hove - det viser seg at min kjæres kusine er litt høyt på strå når det kommer til Hovefestivalen, så hun har ordnet ham betalt jobb og meg ubetalt jobb, men gratis festivalpass og teltplass. Da blir det Prodigy, Slipknot, Faith No More og Disturbed likevel! Gratis!
Jobb - har fortsatt ikke hørt noe fra Manpower, hvor jeg registrerte meg i februar, men regner med å få noe i juli.
Hyttetur - Vi kommer til å prøve å få reist på en liten hyttetur med otring og hele pakka i august ellerno.
Øytur - Årets fest, kan ikke gå glipp av den.
Seiltur - Vi har blitt bedt med på seiltur av kjæreste-venneparet vårt, noe jeg håper vi får til.

Rent bortsett fra det har familien til kjæresten min skaffet seg en utrolig søt kattunge - og du kan tro jeg gleder meg til å møte den senere i "dag"!



Nå som jeg endelig har tid til å la tankene flyte fritt uten å få dårlig samvittighet for at jeg ikke leser, kan jeg ikke unngå å reflektere over skoleåret som har gått. Jeg har blitt kjent med så mange fantastiske og fascinerende linjeforeningsfolk, samt folk i vennegjengen til kjæresten min, og opplevd mye moro sammen med disse. Dette er for det meste folk jeg har blitt veldig glad i og liker å være sammen med, og jeg gleder meg allerede til å begynne på mitt andre år sammen med dem.

Året har gått litt over forventning med tanke på fester, mitt tilsynelatende stadig forbedrende forhold til Martin, og det antallet venner jeg har fått. Jeg føler meg ønsket og at jeg blir satt pris på for den jeg er, noe som er utrolig deilig, spesielt etter fjoråret. Jeg får lyst til å vise folkene fra i fjor at "sånn er jeg! Dette er meg når jeg er avslappet, trygg på meg selv og ikke føler at jeg blir kritisert for alt jeg gjør og sier! Se hvor mye dere påvirket meg og hvor mye det ødela for meg!" - men på en annen side er dette et kapittel jeg egentlig bare har lyst til å glemme. Vi får se om jeg tør å dra på gjenforeningen til høsten eller ikke..

Men det er ihvertfall med en god følelse av velvære og seier at jeg går inn i en to måneder lang sommerferie. Jeg fullførte mitt første år på universitetet, og dette semesteret fullførte jeg alle mine eksamener (selv om jeg nå har fått vite at jeg strøk på en - matten.. igjen..). Jeg er egentlig veldig stolt av meg selv og føler at denne ferien antageligvis er den mest fortjente ferien min noensinne. Nå får jeg forhåpentligvis tid til å blogge litt mer også :)

God sommer, folkens!

Ingen kommentarer: