mandag 8. juni 2009

Svisj!

Hu-hei som det går!

Siden jeg skrev sist kan man trygt si at det har skjedd en del...


På vei til kjæresten min sin familie forteller min kjære meg, via sms, at han har en god nyhet. For meg kan det være så mangt, så jeg gjetter i fleng: "Du er gravid? Katten skal hete Mitsi? Du har fått tak i Dahls? (han holdt på å kjøpe med øl for meg) Jeg får betalt for å jobbe på Hove?" fikk til svar at det var "Feil. Riktig. Snart riktig. Feil". Da gadd jeg ikke gjette mer, og jeg turte ihvertfall ikke å gjette på at det skulle ha noe med leiligheten å gjøre, så da måtte jeg bare vente på at han svarte igjen - noe som føltes som en evighet.

Men så ringte han endelig: Vi har fått leiligheten!
Hurra, hurra! Det føltes som om et lite lass med bekymringer og stresselementer bare skled av skuldrene mine. Så deilig det er når ting faller på plass!

Så var det å komme frem til kake, kaffe og kattekos. Og jeg skal love deg at den katten her kommer til å få mye kos - hun er en skikkelig hjerteknuser! Etterhvert fikk vi kikket litt mer på kontrakten til leiligheten, og heisann! Der ser vi at vi har hybelen f.o.m. onsdag. Det var ikke helt etter planen. Problemet nå er at dersom vi ikke haster opp dit i løpet av uka så må min kjære betale dobbel leie, fordi han besitter to hybler, og det har vi rett og slett ikke råd til.

Så vi drar altså opp til Trondheim igjen i morgen for å forhåpentligvis rekke å ta i mot nøkkelen da, sånn at vi har frem til torsdag med å komme oss helt ut av den gamle hybelen. Det skulle vel gå greit, men med tanke på at vi skal reise til Hove på fredag så kan dette bli en ganske slitsom uke for oss begge, og kanskje en litt redusert start på oppholdet vårt på Hove. Jeg ser riktignok ganske lyst på det ennå, og det skal bli veldig deilig å få flyttet inn i vår leilighet! Om vi rekker å hente nøkkelen på tirsdag så kan vi til og med få sove der natt til onsdag og torsdag, og vi har nå kjøpt oss sengesett og greier, så det krysser vi fingrene for.

Ellers har disse to dagene gått med på å slo oss til ro her (litt ironisk når vi straks må dra igjen), og til å leke og kose med Mitsi (katten). Vi hadde også en liten photoshoot med pusekatten i morges, og jeg lurer på om hun har vært med på dette før, for hun virket som hun en skikkelig proff til å posere, hehe. Bilder kommer senere, når jeg får lastet dem over på pc'en, men jeg tviler på at det blir før Hove. Speilreflekskameraet blir forresten igjen hjemme mens jeg er på festival, ettersom jeg ikke vil risikere at det blir stjålet i løpet av de ti dagene jeg skal tilbringe i telt (eller sovesal), men digitalkameraet mitt tar mer enn bra nok bilder det, altså ;)

Så... nytt innlegg kommer rett og slett når jeg får tid, men gudene vet når det blir. I mellomtiden skal jeg prøve å kose meg mest mulig med alle de fine tingene jeg har å se frem til stort sett alle dagene fremover nå :)

Ingen kommentarer: