tirsdag 16. juni 2009

Hove 2009

I dag er det nøyaktig to uker siden kjæresten min slapp sin lille bombe: "Jeg har sendt inn søknad om å få jobbe som frivillig på Hove, jeg.." - Nå sitter jeg i "Banken" med samband og lister over frivillige jeg er ansvarlig for å få registrert.

Siden den tirsdagen for to uker siden har ting, som sagt, gått i ett. Nå er jeg plutselig her, midt oppe i det hele, og jeg har nå vært her i litt over tre dager. Sykt!

Vi dro hit på fredag, og allerede på vei til toget ble vi gjennomvåte pga pøsregn. Flott start på våre to festivaluker. Deretter fulgte fem timer eller så med venting og togkjøring, og da tørket vi nesten helt. Humøret steg ettersom klærne ble tørrere, og jeg kunne ikke unngå å tenke på at ting hadde skjedd utrolig fort siden Martin sendte den søknaden.

Min kjæres kusine ringte jo bare en halvtime etter kjæresten min hadde fortalt meg søknaden, og jeg fikk resten av kvelden til å tenke over om jeg ville være med eller ikke. For meg ville det enten bli ingen festival, eller frivilligjobb og gratis festival. Valget var egentlig ikke vanskelig, men det kom veldig brått på for en som hadde slått fra seg muligheten til å dra på Hove.

De tre dagene jeg har vært her har jobben min egentlig vært svært så behagelig. Når sola skinner er det riktig så koselig å sitte ute og lese mens jeg venter på at frivillige skal komme til meg for å registrere seg eller få nye jobber. Brunfargen min har absolutt begynt å komme seg etter over 8 timer daglig i stekende sol. Jeg føler riktignok ikke at jeg jobber så veldig mye, ettersom mesteparten av tiden går med på å vente og halvsove, men i følge sjefene mine gjør jeg visst ganske mye, og jeg gjør det bra. Jeg får vel bare nyte at det er så rolig så lenge det varer.

Man blir kjent med utrolig mange hyggelige folk, og noen ikke riktig så hyggelige folk, når man jobber med festival. Det er også hyggelig å bli kjent med kjærestens kusine på denne måten. Søsteren hennes skal komme på fredag, og siden jeg fikk god kontakt med henne da jeg møtte henne for et år siden, ser jeg frem til å bli enda bedre kjent med henne også.

Jeg har aldri vært på noen festival før, om man ser bort ifra da jeg var med TenSing på KFUK-KFUM-greia i Praha i 2003. Jeg gleder meg til festivalen starter, og frem til da er det veldig spennende å se hvordan festivalområdet forandrer seg fra dag til dag. Da jeg kom hit på fredag var det bare noen få gjerder oppe her og der. Nå er nesten alle gjerdene oppe og belagt med duker for å hindre innsyn, og telt spretter opp overalt hver dag. Festivaldeltagerne kommer bare til å se det ferdige resultatet når de kommer til helgen, men jeg vet hvor mye arbeid og tid som er lagt inn i alt dette. Jeg koser meg.

Dette innlegget ble kanskje litt rotete, for det skjer ganske mye rundt meg, men men..
Nå håper jeg nesten at været holder seg dårlig så jeg kan fortsette å sitte her inne, hehe. Jeg håper på å få skrevet flere innlegg om Hove etterhvert. Vi får se :)

Ingen kommentarer: