fredag 26. mars 2010

Klar for påskeferie

Dette er egentlig nok et burde-egentlig-jobbet-med-skole-innlegg. Hodet mitt har tydeligvis tatt ferie allerede..

Om to timer kommer jeg til å være litt småstresset der jeg prøver å finne hylleplass til den tunge bagen min mens toget fylles opp av masse andre folk som også er ivrige på ferie. Jeg merker at jeg kanskje burde tenkt litt mer etter da jeg valgte reisedagene mine. Jaja, det får jeg bare leve med. Jeg kommer frem etterhvert, uansett hvor fullt toget er og hvor stresset jeg måtte bli.

Jeg liker påsken. Det er en av de feriene hvor det egentlig ikke skjer noenting, i sammenligning med juleferien hvor det er juleaften og nyttårsaften, og noen ganger har man behov for en sånn uke med bare ferie, fri, ingen planer.

Denne ferien er den første på lenge hvor jeg skal være på ett sted hele ferien, og det er så avslappende å tenke på. I mange år nå har jeg måttet dele opp feriene mine fordi jeg og kjæresten bor så langt unna hverandre, men i år skulle Kjæremins familie på hytta dagen etter jeg vurderte å reise ned til dem, så da bestemte jeg meg for å bare bli hjemme. Da blir det riktignok dårlig med Oslotur, så jeg får ikke sett noen av Oslofolkene mine før til sommeren, men da kommer jeg antageligvis til å reise en del inn til byen av diverse grunner;)

Det er tre ting jeg forbinder med påske: Solskinn gjennom stuevinduet, Fjolls til fjells og mammas kyllingformede rundstykker. Det er kanskje derfor jeg liker påske så godt, fordi den er i den perioden hvor dagene bare blir lysere og solen begynner å varme for alvor. Og så er det jo, i tillegg til at jeg er et mars-barn, selvfølgelig det at det er "min" høytid.. kylling <-> påske.. get it?

Mine minner fra påske er rolige, lange dager i sofaen med sola i ryggen, og det er akkurat det jeg forventer fra denne påsken også, bare at jeg har litt forhåpninger til meg selv når det kommer til jobbing med skolearbeid. Vi får se hvordan det går.

Reisefobiker som jeg er vurderer jeg allerede nå å begynne turen ned til stasjonen. Det er to timer til toget går, men det kommer til å være veldig mye folk som skal på det toget, og bussene ned til stasjonen er alltid forsinket. I tillegg har jeg ambisjoner om å få kjøpt meg en god frokost/lunsj/middag som jeg kan spise på den 4,5 timer lange togturen.

Jeg hadde egentlig satt av to timer i dag til å jobbe med skolearbeid, men med bare fire timer søvn og et svært distré hode fullt av tunge tanker som svirrer rundt for fort til at jeg får tak på dem så ja.. det ble rett og slett for vanskelig. Jeg gjør et forsøk igjen i kveld, når jeg er hjemme og har spist pappas hjemmelagede pizza (*hinthint!*). Hodet mitt har tatt ferie, men jeg har en øving jeg MÅ levere før 12 i kveld, så det må jeg bare få gjort :p

Om det ikke blir noen flere innlegg fra meg i påsken så vil jeg ønske alle en riktig god påskeferie :)

Ingen kommentarer: