mandag 20. juni 2011

Snart klar for mitt livs største reise

Nå er det bare få dager igjen før jeg drar til Namibia. Sammen med mamma og pappa har brukt de siste dagene på å testpakke, og det kan se ut til at det blir akkurat innenfor grensen for hvor mange kilo jeg får lov til å ha med meg. Jeg kan sikkert ta ut et plagg eller to til, og jeg vurderer om jeg må ta med myggnettingen eller ikke. Det er så mange ting man lurer på, så mange ting man ikke finner ut av før man faktisk er der. Jeg har vært så heldig å komme i kontakt med ei jente som har vært der før, og som skal reise nedover igjen med samme fly som meg, C og S. Hun har kunnet gi meg svar på det meste av det jeg lurer på. Det har kommet godt med!

Det er helt absurd at det snart skal skje. Turen jeg har drømt om og planlagt i to år skal faktisk gjennomføres, og på torsdag lander vi i Windhoek og har bare én etappe igjen på turen vår til Harnas.

Akkurat nå, når turen fortsatt er litt fjern og jeg sitter hjemme i sofaen, er det mange tanker som svirrer rundt i hodet mitt. Jeg savner kjæresten, og jeg tenker mye på det faktum at jeg skal være langt borte fra ham i hele fire uker, selv om fire uker kommer til å fly avsted. Jeg tenker også på at det jeg gleder meg mest til akkurat nå er å møte igjen de jentene jeg skal reise sammen med. Det å møte løver og geparder er liksom så alt for absurd til at jeg gleder meg til det ennå. Litt rart, men sånn fungerer hodet mitt.

Jeg prøver å forberede meg mentalt på fire uker med Africa Time, kaldt dusjvann, sand, dyreekskrementer, hardt arbeid og vel.. Afrika generelt. Jeg forbereder meg på å ha lite kontakt med familie og kjæreste en hel måned. Jeg skal prøve å ikke ringe eller sende så mange meldiger - jeg skal heller benytte meg av internett så godt jeg kan. Jeg håper nettet holder til å oppdatere blogg og fb, og jeg krysser fingre og alt som kan krysses for at jeg får lastet opp noen bilder også.

Det er egentlig helt sykt å tenke på hvor godt jeg egentlig har det nå. Jeg skal snart legge ut på mitt livs største og mest minneverdige reise, jeg har blitt samboer med den herlige kjæresten min, jeg er veldig fornøyd med leiligheten vi har flyttet inn i, jeg skal studere (nesten) bare engelskfag til høsten og ja, det er generelt mye å se frem til. Jeg gleder meg også til å komme igang igjen med komitéarbeid og spilling av både WoW, Magic og D&D. Som Tigerfrøkenen pleier å si: Livet leker!

Ingen kommentarer: