mandag 29. september 2008

Kaffe, kjeks og vinter


Du vet når kulden biter seg litt fast i kinnene dine og man kjenner den tørre lukten av vinter?

Sånn var det da jeg gikk hjem fra kjæresten min etter nok en mattesession i kveld. Deilig, men litt absurd med tanke på at det fortsatt bare er september.
Men det er Trondheim og global warming, tross alt...

Jeg ønsker gjerne en skikkelig vinter velkommen, men kjenner jeg Trondheim rett så kommer det bare til å bli en lang, kald høst som varer helt til mai. Jaja, jeg har selv valgt å bo her, så jeg får takle at det ikke er like fine vintre her oppe som det er hjemme, hvor det blir masse snø, perfekt spark-føre og passe kaldt. Her kommer det til å være regn, sur vind, slafsete snø og ikke minst holke, om vi er riktig heldige.

On a side note så kjøpte meg en stor boks med Gjendekjeks for 18kr på Rema, og de skal jeg kose meg med når jeg holder på med teite lekser og blir godtesjuk. Foreløpig klarer jeg meg med kaffen min, selv om det kanskje er litt dumt å drikke kaffe når jeg snart skal legge meg, og jeg drikker kanskje nok kaffe som det er allerede..

Men litt må man få unne seg når man endelig har klart å skjønne polynomdivisjon, vel?

Bildet er forresten fra da jeg gikk på folkehøgskole. Dette var utsikten fra mitt dypt savnede og høyt elskede rom. Så nei, det er ikke snø i Trondheim.. ennå.

Ingen kommentarer: