søndag 28. september 2008

Don't think, just try and sleep


Jeg har begynt å høre en del på Kate Nash i det siste, og det har faktisk fått meg i gang med gitaren igjen, noe jeg synes er fint. Det er godt å kunne skape musikk, om enn litt stakkato for øyeblikket.

Som jeg har gjort de siste kveldene så satt jeg også denne kvelden og hørte på Kate Nash sine sanger på youtube. Jeg føler at youtube er en måte å gjøre meg kjent med musikken til en musiker på lovlig måte, før jeg eventuelt finner ut at jeg har lyst til å betale for å høre på den. Ridicule me if you wish, I don't care.

I kveld, eller kanskje vi skal si natt, snublet jeg over denne låten, og jeg følte virkelig at den snakket til meg. De som har lest bloggen min i det siste vil forstå hva jeg mener.

Jeg quoter kun den siste delen av sangen Don't you want to share the guilt?


I dont know how more people havent got mental health problems
Thinking is one of those stressful things I've ever come across
And not being able to articulate what I want to say drives me crazy
(...)
I like sitting in the park
And I like walking through it
I like taking my dogs there
And friends, and I like being alone
I like flowers and simplicity
I like compassion and thoughtful gifts
I like being able to shout
But I wish I could be quiet
When I'm quiet people think I'm sad
And usually I am
(...)
Don't you want to share the guilt?
Don't think, just try and sleep

Og så vil jeg gjerne be om unnskyldning dersom jeg vekker noen av naboene mine med gitarspillingen min klokka 3 om natta. Bank i veggen dersom det skulle bli plagsomt.

Ingen kommentarer: